Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: Matkustaminen

Matkustaminen 3 vuotta 2 kuukautta sitten #632

Olen kovin tietämätön vielä kaikesta sairauteen liittyvistä haasteista, koska olen tiennyt positiivisuudestani vasta muutaman kuukauden. Jouduin aloittamaan samantien lääkityksenkin. Alkushokista ylipäässeenä, olen alkanut suunnitella jälleen elämääni.

Olisin varaamassa ulkomaanmatkaa, mutta jossain sanottiin ettei HIV positiivinen pääse joka maahan (??). Olisin reissaamassa Eurooppaan, joten voinko vapaasti matkustaa Euroopassa? Miten toimin lääkkeiden kanssa? Ne tulevat varmastikin käsimatkatavaroihin, mutta pitääkö ne olla alkuperäisessä pakkauksessaan? Kuinkahan paljon niitä tutkitaan? Olisin matkustamassa kavereiden kanssa, jotka eivät tiedä sairaudestani. Miten kannattaa toimia?
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs: Matkustaminen 3 vuotta 2 kuukautta sitten #638

Hei
voit aivan vapaasti matkusaa Euroopassa ja melkein missä vaan. Euroopassa Schengen alueen sisällä ei ole edes tullitarkastusta. Maat, joissa on matkustusrajoituksia löytyvät: hivrestrictions.org
Kohdasta ”resource” löytyy useilla eri kielillä tiivistelmä matkustusrajoituksista.
Itse olen pakannut käsimatkatavaroihin kätevästi dosettiin viikon lääkkeet ja loput matkatavaroihin jos on ollu pidempi matka. Kaukomatkoja varten olen lääkäriltä saanut mukaan todistuksen jossa kerrotaan mitä lääkkeitä joudun kroonisen sairauden vuoksi käyttämään. Kertakaan sitä ei ole kysytty eikä käsimatkatavaroita pengottu. Eli voit ihan turvallisin mielin lähteä matkalle kaveriporukassa ilman että lääkityksesi paljastuu. Hauskaa matkaa:)

Vs: Matkustaminen 3 vuotta 1 kuukausi sitten #707

Mulla samat ajatukset kun JariKoolla. Hyvin pääsi reissuun. maitohappobakteerit on must ottaa mukaan.
Uusi reissu tulossa kesällä! Turvallista matkaa sulle1

Vs: Matkustaminen 3 vuotta 1 kuukausi sitten #730

Kiitos vastauksista! Helpotti paljon matkastressiä :) Jännittää tosin yhä, mutta nyt sentään uskallan matkan varata :)

Vs: Matkustaminen 3 vuotta 1 kuukausi sitten #731

Mulla sama tilanne kuin femmellä. Hiljattain tieto sairaudesta, paljon uutta opittavaa ja miljoonia kysymyksiä ilmassa. Miten on matkavakuutusten kanssa? Luin jostain etta vakuutuksen saaminen voi olla haaste. onko kokemusta ja neuvoa?

Vs: Matkustaminen 3 vuotta 1 kuukausi sitten #732

Niin se taitaa olla monenlaisten vakuutusten kanssa.

Itse olen ratkaissut asian niin että jätän mainitsematta hivistä. Ei se liity mun matkalaukkujen häviämiseen millään lailla.

Sitten tilanne voi olla toinen jos tulee oikeita ongelmia, auto-onnettomuus yms. jossa tieto tulee ilmi? Ei ole kokemusta, eikä toivottavasti tule.

Itse olen reissannut aika paljon, ei ole koskaan mitään ongelmia tullut lääkkeistä tullista, vaikka on tullut käytyä sellaisissa maissakin jotka välittömästi karkoittaa positiivisen.

Myös monissa maahantulokaavakkeissa asiasta on kyselty, näihin olen vastannut totuutta soveltaen.

Vs: Matkustaminen 3 vuotta 1 kuukausi sitten #744

Itselläni matkavakuutus sisältyy luottokorttiin, jolla lennot ja mahdolliset hotellit maksan, joten ei tarvitse "turhaa selitellä" ainakaan etukäteen. Tosin vakuutushan korvaa "matkasairaudet" ja eihän tämä HIV ole matkasairaus... hmmmm... tai jos aisaa tarkemmin ajattelee niin voihan se ollakin :dry:

Ja euroopassahan pärjää Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla, jolla saa julkisen terveydenhuollon tms. palvelut samaan hintaan kun paikallinen. Ja se koskee myös pitkäaikaissairautta.
Viimeksi muokattu: 3 vuotta 1 kuukausi sitten : Osiris.

Vs: Matkustaminen 3 vuotta 1 kuukausi sitten #753

moi
ainahan ne lääkkeet arveluttaa,josko häviää tms mutta onhan sitä muutakin muistettavaa matkalla,mutta sille varalle että jos jotakin sattuu niin ei voi elää niin,kaikkeen ei voi varautua ja silti pärjätään

Vs: Matkustaminen 3 vuotta 1 kuukausi sitten #754

Moi Tomi eka kerta kun joku on samaan aikaan paikalla

Vs: Matkustaminen 3 vuotta 4 viikkoa sitten #768

Kertokaa joku, onko Malesiaan ja Indonesiaan mahdollista matkustaa hiv-lääkepaketti matkalaukussa ja siis positiivisena? Miten on kaukoidän islamilaisiin maihin? Pääseekö?

Vs: Matkustaminen 3 vuotta 4 viikkoa sitten #770

Täältä löytyy hyvin tietoa maakohtaisesti: www.hivtravel.org/
Sivu luotiin ajassa: 1.034 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi