rakkulat

Valvoja: Moderaattori

Vastaa Viestiin
hepa..
Full Member
Full Member

rakkulat

Viesti Kirjoittaja hepa.. » To Tammi 27, 2011 7:17 pm

heippa! mulla on tullut ihan älyttömästi noita aftoja suuhun! koko suu on älyttömän kipee :evil: kauankohan noi tuolla suussa on? ku suu on koko ajan niin kuiva eikä toi vesikään auta ollenkaan..raivostuttavaa tuntuu ku koko suu ois palanu!

Lina
Full Member
Full Member

Vs: rakkulat

Viesti Kirjoittaja Lina » To Tammi 27, 2011 7:45 pm

Oletko kokeilut apteekin imeskeltäviä suunkostuttaija, itselläni ei mennyt rakkuloihiin kun imeskelin ne koko ajan. Toisile ne tulee muuten vain hcv:ta jo ennen hoitoa, yhdellä foorumilla oli 2 ihmista joiden hepC löydetty näiden aftojen perustella, ai niin yhdellä oli jokin punajäkälä peräti siellä, mutta parani hoidon jälkeen.

hepa..
Full Member
Full Member

Viesti Kirjoittaja hepa.. » To Tammi 27, 2011 7:49 pm

ai en mä oo sellasta ees tullu ajatelleeks!!oi kiitos ja kumarrus! huuuh kuhan pääsen näistä äkkiä eroon!

hepa..
Full Member
Full Member

Viesti Kirjoittaja hepa.. » To Tammi 27, 2011 7:54 pm

hip hei eli huomenna apteekkiin!!rupee jo tää kuiva suu riittämään :angry: jotenki tuntuu typerältä narista täällä jonku kuivan suun ja rakkuloitten takia.. ku muuten oon päässyt niin helpolla!! saisin olla kiitollinen! mutta ihminen on ihminen ja aina on muka jokin huonosti

Lina
Full Member
Full Member

Viesti Kirjoittaja Lina » To Tammi 27, 2011 8:45 pm

Ei ole typerä narista, Hepa, hoidon aikana kannattakin kiinnittä huomiota suun terveyteen muutenkin ja hampaisiin, kun matalat neutrofilit voivat altista tulehduksille. Iäntulehduksen välttämiseksi kannatta käydä myös hammaslääkärillä tai suunhygienistilla poistattamassa hammaskiveä, itse kävin 2 kertaa, ja yhden jopa paradontologilla, koska ikeniit oireili, ikinä en pesssyt hampaita myös niin hyvin kun hoidon aikana..ja sitä eteenpäin :) Suu on nyt huippukunnossa, parempi kun ennen hoitoa B) Parodontax hammastahna (paha makuinen mutta tehokas) voisit kokeilla ikenien ylläpiton, ja sitä Biothene kostuttaja geelia yöksi, se on pitkävaikuteinen kostuttaja, itselle se oli liian makea, mutta kyllä pahimman kuivuuteen kelpasi myös.

mössy
Newbie
Newbie

Viesti Kirjoittaja mössy » Su Tammi 30, 2011 1:46 pm

itselläni HIV aiheutti vaikeat aftat suuhun,eli sammasta kielen päällä ja sienilääkitystä kokeilin useasti, kuuluu AIDS-esivaiheeseen,joka saattaa kestää useamman vuoden,afta-lääkitykset ei auttaneet, sain HIV-lääkityksen ja elämä palautui normaaliksi.Monilla myös ruoka-aineet vaikuttavat esim.kala aiheuttaa, tarkkaile ruokaa mitä syöt.

hepa..
Full Member
Full Member

Viesti Kirjoittaja hepa.. » Su Tammi 30, 2011 2:27 pm

mulla on noi aftat onneks helpottanut jo :)

hepa..
Full Member
Full Member

Viesti Kirjoittaja hepa.. » Su Tammi 30, 2011 2:39 pm

mulla autto kun ostin niitä apteekista saatavia suunkostuttajia :) kiitos siitä linalle <3 ite tajusin vaan kurkkupastelleja vetää :D

may
Newbie
Newbie

Viesti Kirjoittaja may » To Helmi 03, 2011 8:37 am

Hei Mössy,

olen peloissani siitä, että olisin saanut hiv-tartunnan lokakuun lopulla tai marraskuun alussa. Testit ovat olleet negatiiviset, viimeiset otettu, kun jälkimmäisestä mahdollisesta altistuksesta oli kulunut muutamaa päivää alle 12 vkoa. Seksikontaktin jälkeen minulla alkoi kuitenkin hyvin pian voimakkaita oireita, kurkkukipua, haavaumia kurkussa, kielessä sammasta ja kielen kummallakin sivulla, jotain vaaleita laikkuja, imusolmukkeiden suurenemista kaulalla, ihottumaa. Sienilääkkeidä kuten Difulcania, Dakratinia jne. on kokeiltu, mutta eivät tehoa. Suu kuivuu, kieli, kurkku, aatamin omenan alue ja kehkojen yläosat ovat tosi kipeitä ja arkoja edelleem. Olen tosi peloissani siitä, että voiko liittyä mahdolliseen tartuntaan? Olin osittain suojaamattomassa seksikontaktissa miehen kanssa, joka minua siihe ylipuhui, ja kertoi testauttaneensa itsensä. Jälkimmäisen kontaktin jälkeen hän sanoi sairastavansa aidsia. Itselelni on selvinnyt, että hän ei ole testauttanut itseään, ja mielessä on käynyt pelottava ajatus, siitä, että jos hänellä sairaus on, on hän hoitamaton. Hän kertoi punaisten laikkujen kasvoissaan olevan atooppista ihoa. Olen niin peloissani kaikista oireistani ja siitä, että olen ollut kolme kuukautta kipeä, enkä toivu lainkaan. Silmissä myös näkökyky on laskenut, jota on silmälääkärissä tutkittu.

Iho- ja sukupuolitautien poliklinikalla kuitenkin todettiin, että testit kohdallani eivät voi enää muuttua, vaan tulos on negatiivinen. Sanoivat, että eivät enää ota lisää testejä. En tiedä, mitä pitäisi ajatella ja kuinka toimia. Testituloksiin uskon, mutta kuitenkin oireita on ollut ja on edelleen paljon.

may

Kevät
Newbie
Newbie

Re: rakkulat

Viesti Kirjoittaja Kevät » To Huhti 09, 2020 7:35 pm

May, siitä on jo monta vuotta kun kirjoitit mutta saitko selville mistä oireet johtuivat? Mulla nimittäin samat ensioireet ja hiv negat, ainakin toivon mukaan jos testeihin on luottamista ja miksei olis.

T. Kevät

Kevät
Newbie
Newbie

Re: rakkulat

Viesti Kirjoittaja Kevät » To Huhti 30, 2020 7:35 pm

Hei, tääl ei näköjää käy enää kukaan..
No mutta May ootko käyny ottamassa HTLV vasta aineet? Itse kävin ja onneks oli negat. Mut tosi ärsyttävää ja kurjaa ja jopa pelottavaa kun oireita on mut saan vaan negatiivisia tuloksia. Pitäis olla iloinen mut kun tietää ettei kaikki kunnossa ja että jotain tarttuvaa tää on.

Onko muita samassa tilanteessa?

Vastaa Viestiin